Урок 11 клас з психологii . Самопрезентація.


Відкритий урок 11 клас
Тема: Прийоми викликання симпатії до себе. Самопрезентація.
Мета: Ознайомити учнів з прийомами викликання симпатії до себе, поняттями    «похвала», «комплімент»;
           розвивати здібності до самопізнання, упевненості в собі;
           виховувати вміння вести розмову, дотримуватись правил етикету.
Хід заняття
І. Організація класу.
«Компліменти».
  Учасники, сидячи у колі, обмінюються компліментами за годинниковою стрілкою.
ІІ. Повторення вивченого.
-         Чи вважаєте ви себе комунікабельною людиною?
-         Як ви обираєте собі друзів?
ІІІ. Повідомлення теми і мети заняття.
IV.Вивчення нового матеріалу.
1.     Інформаційне повідомлення.
-         Хто із вас не хоче подобатися людям, які вас оточують? Однак для цього доводиться докладати чимало зусиль, у той час, коли іншим все це вдається дуже легко, ніби граючись. Це пов’язано з тим, наскільки людина може впливати на оточуючих, завойовуючи прихильне ставлення до себе. А секрет привабливості людини – у справедливому, доброзичливому ставленні до інших. Хто більше віддає, той більше отримує. Однією з найважливіших складових вміння подобатися іншим людям є вміння спілкуватися. Коли людина вміє спілкуватись у ній приваблює її відкритість, оптимізм, вона вміє створити навколо себе дружню атмосферу, вміє зрозуміти проблеми іншого, з нею легко і приємно.
Прийомами викликання симпатії до себе -  є знаки уваги. Найпоширенішими з них є «похвала», «комплімент».
2.     Види компліментів:
 А)про зовнішність: «Яке в тебе чудове волосся», «у тебе дуже мила посмішка», «я завжди милуюся тобою»;
Б) про вміння: «Мені дуже подобається як ти шиєш», «ніхто з нас не вміє так добре, як ти грати в шахи»;
В) про властивості особистості: «Мені б навчитися навчитися не втрачати самовладання у складній ситуації».
 Вміння приймати компліменти із задоволенням – це також велике мистецтво. Головне -  не відштовхувати слів, які людина говорила від щирого серця.
3.     Самопрезентація «Знайомся, це я».
-         Важко полюбити того, кого ви не знаєте. Отже, спробуйте більше дізнатися про самих себе.

1)                      Напишіть своє ім’я великими літерами  стовпчик. Напроти кожної літери напишіть те, що характеризує вас. Наприклад:
О – оригінальна                                        В – вольовий 
К – кумедна                                               О– оптиміст
С – солістка                                               Л – лідер
А – артистична                                          О – охайний
Н – наполеглива                                        Д – добрий
А – активна                                                Я – яскравий
Підведення підсумків гри. 
V. Закріплення вивченого.
1.                             Гра «Такого, як ти, немає, ніколи не було і не буде в цілому світі».
-Як ви думаєте, що люди цінують найбільше? Найчастіше те, що існує лише в одному екземплярі, або те, що має унікальні можливості. Або те, без чого не можна обійтись.
«Ти не такий, як усі. Ти – особливий», – так люди висловлюють один одному своє захоплення. І це правда, бо кожен з нас не такий. Як усі. І ти також унікальний, особливий і неповторний. Не віриш? Тоді разом з друзями поміркуй про таке:
                -   Що відрізняє людей одне від одного ( продовжіть перелік) : ім’я, родина,
                  дата народження, місце проживання, зовнішній вигляд, характер...?
  - Скільки різних(унікальних) людей є у вашому класі, школі, країні? Також можна з упевненістю сказати, що ти – незамінний. Передусім для твоїх рідних і друзів. Якщо з тобою щось станеться, їм ніхто тебе не замінить.
2.                             Гра « Ти – хороший»
Візьміть аркуші паперу й пришпиліть їх одне одному на спину. Потім, ходячи по класу, напишіть друзям щось гарне про них. Зніміть аркуші й прочитайте, що про вас написали.
3.                             Товариська гра «Пізнай самого себе» (див. додаток 9)
 VI. Підсумок заняття.
      Гра «Хто це?»
Принесіть із дому фото, на яких ви зображені ще немовлятами. Складіть їх разом, а потім спробуйте вгадати, хто є хто. Не скупіться на компліменти!
- Чи любите ви робити компліменти?


Додаток до заняття №9
Т- Гра для пізнання самого себе
(Розрахована на кількох учасників, які б хотіли про себе якомога більше дізнатися. Вона дає інформацію, котрої людям, особливо дорослим, як правило, не вистачає.)
Інструкція. Для проведення гри треба мати необхідну кількість бланків (організатор гри готує їх заздалегідь), на кожному з яких написаний перелік людських якостей – позитивних і негативних. Кожен гравець одержує бланки відповідно до кількості учасників гри (крім себе), вгорі аркуша друкованими літерами зазначає ім’я того, кого буде характеризувати, і підкреслює у списку ті риси, які, на його думку є визначальними для даної особи. Після заповнення всіх бланків вони роздаються тим, кого стосуються.
  Не рекомендується аналізувати їх публічно. Це може неприємно вразити когось з учасників. Саме тому й треба користуватися літерами, щоб зберегти анонімність.
Краще проводити гру в товаристві добре знайомих людей. Перед тим, як читати бланки з характеристикою своєї особи, приготуйтеся до прикрих несподіванок. Це цілком природно. Кожен з нас завжди бачить себе передусім з кращого боку. І коли раптом дізнається, що на нього дивляться дещо інакше, не завжди почуває себе добре. Але все одно краще знати все про себе об’єктивно, щоб у майбутньому позбутися небажаних рис і утверджувати в собі ті , які на думку товаришів варто розвивати.
  Не легковажте думкам про свою особу, особливо там, де вони збігаються. Не звинувачуйте товаришів у лихих намірах. Вони хотіли звернути вашу увагу га речі, про  які вголос не завжди слід говорити. Будьте раді, що довідались, якої думки про вас інші. Характеристики давалися анонімно, отже, ніхто з учасників не знає як вашу особу оцінили інші.

Риси, що стосуються ставлення до людей (набір якостей)
любить товариство                                             самітник
легко заводить знайомство                                важко заводить знайомства
його всі люблять                                                 міг би подбати, щоб його любили                              більше
цікавиться людьми                                                мало ними цікавиться
мовчазний                                                              балакучий
приємний у поводженні з                                     треба намагатися бути                                                                                     
людьми                                                                    приємнішим
чемний                                                                      треба бути чемнішим
приємний                                                                  не дуже приємний
люб’язний                                                                 грубий
дотепний                                                                   нудний
цікавий                                                                      нецікавий
веселий                                                                      невеселий



Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Відкритий урок 7 ласу на тему:Поняття про періодичну систему хімічних елементів Д.І. Менделєєва.